grup medineesintisi - erkeklere özel bir ilmihal konusu
  EVLENMEYLE İLGİLİ
  ANA SAYFA
  GRUBUMUZ
  ESNAF KARDESLERiMiZ
  DUGUNLERIMIZ
  iLAHi SÖZLERi
  Ulusal Yerel Basın
  Sayaç
  GÜZEL VİDEOLAR
  YENİ EVLİLER DİKKAT ETSİN
  EŞLERİMİZİ SEVELİM
  ALTIN ÖĞÜT
  MUTLULUK TAKTİKLERİ
  NASIL SEVGİ
  NASIL BİR AİLE
  ŞU ÜÇ ŞEYİN ŞAKASINI YAPMAYIN
  GELİN-KAYNANA POLEMİĞİ
  ANNEDEN KIZINA
  EVLİLİKTEKİ 8 YANLIŞ
  HANIMLAR DİKKAT
  MUTLULUK İÇİN 50 ÖNERİ
  yemek tarifleri
  oyun köşemiz
  İletişim
  DİNİ PAYLAŞIMLAR
  Ziyaretçi defteri
  gençlerimizin en hayırlısı kim?
  aşk nedir?
  kıblesini şaşıran gençlik-önemli
  aşk ne demektir?
  aşkta dini ölçüler nasıldır?
  erkeklere özel bir ilmihal konusu
  DUGUNLERIMIZ-2
  FILISTINLI KARDESLERIMIZE...

Peygemberimizin masturbasyon (istimna) hakkında söylediği bi hadisi var mıdır?

Cinsî tatmin yollarından biri olan istimnanın şiddetle yasaklandığına dair: "Eliyle nikâh yapan melundur", "Yedi kişi vardır kıyâmet günü Allah onların yüzüne bakmaz. Ne onları (günâhlarından) temizler, ne de amel-i salih ehliyle bir araya getirir. Ateşe ilk giriciler olarak onları cehenneme atar. Ancak tevbe edenler müstesnâ (...) Bunlar eliyle nikâh eden, Lut kavminin ameliyle amel eden (homüseksüel), içki mübtelâsı..." gibi bâzı hadisler rivâyet edilmişse de bunlar zayıf olduklarından sadece kendileriyle amel edilmemiştir.

İstimnânın haramlığına hükmeden İmâm Şâfiî ve etbâı bu hadislere değil, daha önce zikrettğimiz, Mü'minûn sûresinin 5-7. âyetlerine istinâd etmiştir. Kezâ bunun tahrimine kail olan bir kısım Mâlikîler de yine daha önce zikri geçen: "...evlenmeye gücü yetmeyenler oruç tutsun" diye emreden hadise istinâd etmişler ve: "Burada Resûlallah (aleyhissalâtu vesselâm) evlenmeye gücü yetmeyenlere oruç tavsiye etmiştir.

Eğer istimnâ mübah olsaydı onu tavsiye etmek daha kolaydı..." demişlerdir. İbnu Cüreyc'e göre Atâ da istimnânın kerâhetine inanmış, Sa'îd İbnu Cübeyr de: "Allâh istimnâ yapan bir ümmete azâb indirdi" demiştir. İbnu Ömer de adem-i cevâzına inananlardandır.

Öte yandan İbnu Abbâs, Mücahid, Amr İbnu Dinâr, Cabir İbnu Zeyd'den cevâzına dair bir kısım rivâyetler gelmiştir. Ancak bu cevâz iki şerden ehven olanı tercih şeklindedir. Meselâ İbnu Abbâs, bu hususta soran: "Câriye ile temâs istimnâdan, istimnâ da zinâdan ehvendir" der. Cevâzına kâil olan Hanbelîler ile bir kısım Hanefiler de aynı şekilde bâzı kayıtlarla buna cevaz vermişlerdir.

Hanefî fukahâsından Şürünbülâlî: "Bekâr kimseye (kendisini zina, livâta gibi şeylerle harama atacağından) korktuğu şehvetini teskin için istimnâ câizdir, bu fiilinden dolayı ne sevâb ne de günah kazanır, başa baş kurtarır. Fakat celb-i lezzet için yaparsa günâhkâr olur" der. Şürünbülâlî'nin şârihi Tahtâvî, evli olan kimseye seyâhat, hayız gibi sebeplerle hanımına temâs müddeti uzasa da aslâ helâl olmayacağını tasrih ettikten sonra istimnâya cevâz "iki haramdan hafif olanı tercih etmektir" der ve kerâhat ve tahrimine dâir yukarıda zikrettiğimiz hadislerden bir kaçını kaydeder. Ancak İbnu Âbidin'in Mi'râcu'd-Dirâye'den yaptığı nakilde istimnânın (şartlar tahakkuk ettiği takdirde) evli için de cevâzına hükmedenlerin olduğu anlaşılmaktadır. (Kütüb-i Sitte Prof Dr. İbrahim Canan)
"Alıntıdır..."
__________________
İmân, insanı insan eder; belki, insanı sultan eder. Öyle ise, insanın vazife-i asliyesi İmân ve duâdır. Küfür, insanı gayet âciz bir canavar hayvan eder.
 
Bugün 7 ziyaretçikişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol